lørdag den 23. oktober 2010

det syder af fusel og bobler af gær

tja det går ikke så stærkt, men jeg har også en lang vinter der skal gå med det, men nu er den næsten skilt ad, og jeg har anskaffet mig en kopi af homologeringsattesten bilen skal bygges efter, buret er bestilt hos Bruno Hansen, og jeg er så småt ved at læse bibelen om BMC motorer, David Vizard´s gule mesterværk :-) købt af et andet HMS medlem, der er nok at tage fat på :-)
Efter noget shoppen rundt, er jeg endt med NitroMors som malingsfjerner, mal kode 6-7 der er vitaminer i, men det er eder brand og brøleme effektivt, så det ender med at alt det gamle maling der sidder i lag og er tungt, ligger på gulvet, så kun det nøgne metal er tilbage. så ved vi hva svinet indeholder, og så må vi nøjes med et tyndt la maling tilsidst, flere farver er i spil, men der er god tid med det...
kun 5 minutter efter påsmørring så døren sådan ud, den havde dog oplevet en del omlakeringer, så 20min, så var det ren metal......
Bagskærmen derimod så sådan her ud efter blot 5 minutter....
her er der godt gang i kemien, porten står åben, så ikke alle næsehår svider væk, super projekt, man er ikke i tvivl om hvor man er nået til ;-)

Samtidig ser det ud til at 0-1300 klassens fremtid tegner lys og lækker, der pudsles med biler i mangt en garage i det ganske danske land, er i dialog med et par af dem, og indrømmet, det giver mig lyst til at fremrykke planerne en smule........ så måske allerede til sæsonstart, men nu må vi se, det er en rejse at lære en ny bil at kende skrue for skrue, og rejsen skal ikke gå hurtigere end sjælen kan følge med!

Ingen kommentarer: